#20 AWM Cast – Kan vi selv lave Google Ads – og hvad kræver det?

google-logo-paa-android-telefon

Det behøver ikke være en videnskab at opsætte og køre annoncering på Google Ads. Det afhænger meget af, hvor høje krav I stiller til annonceringen, samt hvor høje krav branchen stiller. Hør meget mere i dagens episode af AWM Cast.

Se ugens afsnit af AWM Cast

Her fortæller Glen, hvad det kræver at køre Google Ads:

Resume af episoden

Alt der har med Google Ads at gøre, kan laves i Googles eget værktøj, som de stiller gratis til rådighed – selvfølgelig med det formål at folk senere skal betale for at annoncere på platformen.

Så simpelt er det at komme i gang

For at du kan komme i gang med Google Ads, skal du blot oprette en konto med din Gmail. Når du har gjort det, skal du gennem følgende trin:

  1. Vælg hvilken side folk skal lande ind på
  2. Vælg hvilken gruppe af søgeord som skal udløse annoncen
  3. Vælg hvordan din annonce skal se ud
  4. Sæt et budget

Når du har været gennem disse trin, så er du i gang.

Alle kan lave Google Ads, men det er ikke alle der bør

Opsætning og drift af en Google Ads konto kan sammenlignes med Formel 1. Alle kan sætte sig ind i en Formel 1 bil og køre banen rundt, men hvis I er oppe imod verdens bedste (eller Danmarks bedste) Formel 1 kørere, så kan I aldrig vinde ræset.

På samme måde er det med Google Ads. Alle kan sætte sig ind i værktøjet og lave noget, men om det bliver godt nok til at skabe en god forretning, er et helt andet spørgsmål. Derfor vil det typisk være en god idé, at I allierer jer med et Google Ads-bureau, hvis I befinder jer i en branche hvor konkurrencen er høj. Befinder I jer derimod i en nichebranche og ønsker at nå ud til de lokale, så vil I godt kunne sætte det op selv.

I skal sætte tid af til Google Ads

Når I arbejder med Google Ads, så er det vigtigt, at I afsætter tid til det. Det er ligetil at indsætte søgeord og strikke nogle annoncer sammen, men det er ikke altid I rammer plet i første forsøg. Derfor bør I holde et vågent øje med jeres kampagner, så I løbende kan optimere dem, ud fra den data I får ind.