Hvad betyder det at være Google Premier Partner?

Google-premier-partner

Hos AW Media har vi altid været stolte over vores Partner-status, men det er langt fra kun den, der gør os til det bureau, vi er. I dette indlæg vil jeg komme ind på, hvad det egentlig betyder for os at være Google Premier Partner – og hvorfor det kan blive være relevant for dig som kunde.

Først og fremmest: Hvad betyder det ikke?

Når man er Google Partner betyder det ikke nødvendigvis, at man er en af de dygtigste aktører på markedet til at administrere en AdWords-kampagne. Det er selvfølgelig en kvalitetsindikator, men den kan ikke stå alene.

Det betyder heller ikke, at man har et hav af hemmelige funktioner, som andre ikke har. Ej heller betyder det, at man kan få klik og eksponering til en billigere pris.

Men: Hvad betyder det så?

Helt overordnet set betyder det, at man har været i stand til at drive en række større AdWords-kampagner. Disse kampagner skal være drevet under det, som Google kalder god performance. Efter min mening, er det ikke imponerende svært at opretholde deres krav til performance, og vi har heldigvis også altid ligget langt over, hvad de forlanger af et Partner-bureau.

Det betyder også, at vi som virksomhed altid forpligter os til at have en række medarbejdere, der er individuelt kvalificeret inden for de forskellige AdWords-eksamener – Search, Display, Shopping, Mobile og Video. Vi skal altid have inhouse-folk, der er stærke i samtlige af Googles marketing-muligheder.

Det betyder heldigvis også, at vi af og til får lov til at teste nye AdWords-funktioner på udvalgte kunder – inden de lanceres for alle. I sommeren 2016 fik vi eksempelvis lov til at arbejde med Googles nye udvidede annoncetekster – før andre gjorde – hvilket gav vores kunder en fordel, som de andre endnu ikke havde glæde af.

Partner-statussen kan ikke stå alene

Selvom det er et kvalitetsstempel, kan den ikke stå alene – da den slet ikke tager højde for bureauets evne til at konvertere en god AdWords-indsats til et godt forretningsmæssigt resultat i den anden ende. Det er jo ikke nok at skabe en god AdWords-kampagne, hvis ikke det samtidigt skaber kunder.

Derfor bør man som kunde aldrig blindt vælge et bureau på baggrund af deres Partner-status, men altid forlange at få nogle konkrete cases, hvor der er skabt værdi for en kunde i den anden ende.

Når vi indgår et samarbejde med en kunde, er det akkurat lige så vigtigt for os at opnå en dyb forståelse for jeres forretning – som det er at drive en god AdWords-konto.

Hvis du ønsker at høre mere om, hvordan jeg mener, et forretningsskabende AdWords-samarbejde bør være, er du velkommen til at ringe til mig på 38 41 03 20.

Jeg har arbejdet dedikeret med SEO i over 10 år med lokale, nationale og internationale kunder i mange forskellige brancher. Min erfaring gør mig ofte i stand til at forudse - og agere ud fra - hvad Google gør.