#6 AWM Cast – Hvorfor er Google Ads vigtigt?

data-der-viser-antallet-af-impressions-i-google-ads

I sidste uge var vi inde på, hvorfor SEO er vigtigt – nu er turen kommet til Google Ads. Google Ads er en oplagt kanal, hvis du står og har brug for trafik (læs: kunder) her og nu. Det fortæller Glen meget mere om i denne uges episode.

Bliver klogere på Google Ads

Hør hvad det er der gør Google Ads så vigtigt her:

Resume af episoden

Google Ads’ vigtigste parameter er…

… at det er meget skalerbart. Det er nemlig meget lige til, at skrue op og ned for Google Ads. Hvilket vil sige, at hvis ordrebogen er tom, så kan I skrue op for Google Ads som vil bidrage til at øge omsætningen, såfremt at kontoen er opsat korrekt.

Der er altså tale om en meget fleksibel form for annoncering, som løbende kan reguleres efter behov. Vi har selv en række kunder, som vi månedligt er i dialog med, så vi er sikre på, at Google Ads budgettet matcher vores kunders behov.

Der er selvfølgelig altid en øvre grænse

Den øvre grænse for, hvor meget man kan opskalere Google Ads, ligger i hvor mange kunder der helt reelt findes i det geografiske område, som I annoncerer i. Dette leder til næste parameter, som gør Google Ads super værdifuldt.

Meget præcise målretninger

Det er især den geografiske målretning, som I kan drage fordel af. Det kan I eksempelvis gøre, ved at taste ind hvor I holder til og vælge at I gerne vil have kunder i en radius af 20 kilometer. Dette kan være yderst relevant, hvis du har en virksomhed, hvor det kræves at kunden kommer til dig eller du kommer til kunden.

For at sætte det i perspektiv, er det ikke muligt at målrette sig og skalere i samme tempo gennem søgemaskineoptimering.