Vi betragter ikke os selv som et marketing-bureau

Vi er en virksomhed, der laver marketing for vores kunder. Det gør os i sagens natur til et marketing-bureau. Vi forsøger dog, i vores daglige arbejde, ikke at betragte os som et traditionelt marketing-bureau, fordi det vil forhindre os i at levere den kvalitet, som vi sætter en kæmpe ære i at levere. Læs mere

Bred-viden-indenfor-online-marketing

Hvornår kan man kalde sig ekspert?

Vi bliver ofte mødt af ordet “ekspert” inden for vores branche, og dette primært i form af SEO-eksperter og AdWords-eksperter. Når jeg nu vælger at tage ordet “ekspert” op til efterretning, er det fordi, jeg har oplevet, at det af og til bliver brugt misvisende.

Jeg føler, det er et vigtigt emne, fordi vi ret ofte udtaler, at det kræver en ekspert, når man begiver sig ud i online markedsføring. Vi udtaler os dog ret sjældent om, hvad det egentlig vil sige at være ekspert. Læs mere

online-markedsforing-bureau

Hvad er bureau-fordelene? (og hvad er ulemperne)

Hos AW Media beskæftiger vi os med online markedsføring for andre kunder, hvilket gør os til et bureau. Derfor får jeg rigtig tit spørgsmålet fra kunder, om de skal vælge at benytte et bureau (som os) eller at have interne folk. Læs mere

Markedsføring i den mest vækstende sektor

Det er selvfølgelig rejse- og turismesektoren, vi skal tale om. Tilbage i 2008, hvor finanskrisen lammede alle sektorer var rejsebranchen som den eneste i fortsat vækst. Ganske vidst mindre vækst end normalt – men dog stadig vækst. Læs mere

2016 blev et rekordår for rejsebranchen

2016 blev året med den højeste indtjening blandt rejsebureauerne nogensinde. Danskerne er nået dertil, hvor en charterferie ikke er nok. Vi vil opleve verden på en ny og anderledes måde, dermed er de foretrukne rejsemål i højere grad blevet mere eksotiske. Læs mere

seo-ekspert

“Hvad ville vi gøre, hvis det var vores egen virksomhed?”

Ovenstående lyder muligvis blot som et simpelt spørgsmål – og det er det egentlig også. Det er dog også hele hjertet i AW Media og den primære del fra vores missionserklæring. I denne artikel vil jeg gerne komme lidt ind på, hvad det betyder for vores kunder. Læs mere

Ranking-faktorer for rejsebranchen

Hos AW Media har vi siden vores allerførste år arbejdet med kunder i rejsebranchen. Det er en spændende og svær branche for et SEO-bureau som os. Det spændende og svære opstår begge i det faktum, at kunderne har en mere kompleks og væsentlig længere købsrejse – og at det er en af de mest konkurrenceprægede brancher.
Læs mere

adwords-udvidelse

Guide til Google AdWords udvidelser

Antallet af udvidelser som det er muligt at tilføje til Google AdWords stiger hele tiden. I takt med at Google lancerer nye udvidelser bliver det sværere at holde styr på, hvilke udvidelser man skal have på sin konto. Vi har lavet en oversigt her, der kan give dig et indblik i hvad de enkelte udvidelser går ud på, og hvornår det er særligt hensigtsmæssigt at anvende dem. Læs mere

seo-optimering

Hvor meget skal du investere i SEO?

I dette indlæg vil jeg snakke om det spørgsmål, jeg hører oftest fra kunder – og som desværre ikke kan besvares eksplicit. Svaret til spørgsmålet, “Hvor meget skal vi investere i SEO?”, kan nemlig varierer fra  0 kr./md. til +100.000 kr./md.

I denne artikel prøver jeg at forklare, hvorfor. Læs mere

seo-i-den-finansielle-sektor

Ranking-faktorer for den finansielle sektor

Search Metrics er et af verdens største værktøjer inden for måling af online-performance, og de udgiver årligt rapporter med ranking-faktorer, som er baseret på de mange tusinde websites de overvåger. Læs mere