Det 3. vigtigste element i Googles algoritme: RankBrain

Et af de nyere og vigtigere tiltag fra Google er et kunstigt intelligens-system, som de har døbt “RankBrain”. Dette kunstige intelligenssystem bliver brugt som en del af algoritmen til at sortere i og rangere søgeresultater. Det er endnu uvidst, hvordan RankBrain påvirker Googles rangeringssystem, men vi har alligevel støvet lidt viden op… Læs mere

Hvilke SEO best practices gælder (måske) i 2016?

De fleste, der beskæftiger sig med SEO for tiden, kan bekræfte, at søgemaskinerne har ændret sig markant i løbet af 2015. Hver eneste måned, sker der ting hos Google, som tvinger os SEO-folk til at revurdere vores prioriteter. Men hvad venter forude? Kan vi genbruge nogle af de ting, som vi har lært i 2015?

I dette blogpost vil vi prøve at give bud om hvilke elementer i SEO, der kommer til at ændre sig i 2016, og hvilke vi kan holde fast i lidt endnu. Læs mere

bedre-linkprofil

Disse faktorer afgør, hvordan Google ser jeres linkprofil

Linkbuilding har altid været under Googles lup, og de har målrettet flere af deres store opdateringer mod spammy links. Dette har, heldigvis, betydet, at mange spammy linkbuilding-teknikker er blevet devalueret, og at nogle sider har fået en decideret straf.

Det har dog også betydet, at man skal være ekstra opmærksom, når man laver god stabil linkbuilding – for kan det ende med at ligne spam? Google er blevet ret dygtige til at skille tingene fra hinanden, men det er godt at være bekendt med spam-indikatorene, når man arbejder aktivt med linkbuilding.

Her vil vi gennemgå nogle af de mest kendte spam-indikatorer: Læs mere

html-seo

Data-markup: Muligvis en ranking-faktor i fremtiden

Det er tankevækkende, at så mange virksomheder bruger uanede mængder af ressourcer på SEO, mens kun få af disse har deres fokus rettet mod “struktureret data-markup”. Data-markup er kendt for at stjæle opmærksomhed fra konkurrenter i søgeresultaterne samt at forbedre click-through-rate med de tiltalende “rich snippets”. Læs mere

bedre-konverteringsoptimering

6 ting du skal vide om konverteringsoptimering i 2015

Er du blevet opdateret på, hvad der sker inden for konverteringsoptimering? Hvis ikke, så skal du læse med her! Vi giver dig 6 tips til, hvordan du skal skabe flere konverteringer i 2015. Læs mere

mobilvenligt-website

Mobilegeddon – Overlevede dit website?

D. 21 April indtraf den helt store mobil-opdatering, som de fleste virksomheder frygtede – Med god grund på daværende tidspunkt! Denne opdatering kunne efter sigende påvirke, at ens rangering på Google ville dale drastisk, hvis ens website ikke var optimeret til smartphones.  Læs mere

google-callout-udvidelse

Callout-udvidelse til Google AdWords

I september sidste år, blev callout-udvidelsen, også kaldet infoudvidelse på dansk, lanceret i Google AdWords. Vi har nu arbejdet med konceptet i et stykke tid. Derfor vil vi præsentere hvad Callout-udvidelsen består af, og hvilke muligheder denne funktion bringer. Læs mere

bedre-adwords

Sådan laver du en Google AdWords strategi

En god AdWords strategi kan sikre den rette udnyttelse af dine muligheder, når det kommer til annoncering via Google AdWords. Udvikling af strategien handler i stor udstrækning om at stille sig selv de rette spørgsmål, inden man kaster sig ud i projektet. Følg disse 6 simple steps, til udarbejdelse af din egen AdWords strategi. Læs mere