Google Tag Manager Kursus

Med Tag Manager er det gjort nemmere at tracke jeres brugere på forskellige parametre. Lær værktøjet at kende med vores Google Tag Manager kursus, og få dybere indsigt i, hvordan jeres kunder agerer, når de er landet ind på jeres side.

Spor selv jeres besøgendes aktivitet

Lær at forbinde jeres hjemmeside med jeres øvrige marketing værktøjer – herunder Google Analytics og Google Ads. Så behøver I ingen hjælp fra udviklere.

Undgå løbende sporings-fejl

Med GTM skal du kun indsætte kode på din hjemmeside én gang for at oprette sporing. Du mindsker dermed risikoen for på sigt at få fejl i sporingen.

10 års erfaring med GTM

Vi har brugt GTM, stort set siden værktøjet blev opfundet i 2012. Erfaringen med værktøjet er derfor stor, og vi glæder os til at dele den med jer.

Et værktøj vi selv bruger

Vi bruger uden tøven GTM på os selv og på alle vores kunder, hvor det giver mening. Sådan undgår vi en del manuelt arbejde og sparer os selv for systemfejl.

Bliv klogere på Google Tag Manager kursus

Når I har været på vores Google Tag Manager kursus, vil I være i stand til at benytte alle de vigtigste funktioner, som værktøjet har at byde på. Det betyder i bund og grund, at I vil kunne spore aktiviteter på jeres site, uden at I behøver hjælp fra udviklere eller lignende.

Undervisningen foregår på vores kontor, som ligger centralt på Nørreport i København K. Jeres underviser er én af vores dygtige marketing-specialiser, som i årevis har benyttet Google Tag Manager – både på vores og vores kunders hjemmesider.

Udfyld formularen i dag, og bliv kontaktet inden for 24 timer i hverdage.

Vil du tale med en specialist?

Så ring på 70 70 28 70

Bliv kontaktet af en GTM-specialist

Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.

Udvalgte kunder

Kipling Travel
Board Company
Judan Advokater
Visit Greenland

“Vi havde en opgave der skulle laves, og den skulle laves hurtigt. Glen klarede det hurtigt og smertefrit. Han forudså udfordringer som vandt os tid og opgaven blev klaret tilfredsstillende. Vi vil bestemt samarbejde med Leadtime igen”

Mette Winther (Lagkagehuset)

Mette Winther
Head of Digital
Lagkagehuset

”Vi har et godt samarbejde med Leadtime, som både er dygtige til at håndtere alt det praktiske omkring vores Google Ads samt at inspirere os med de nyeste muligheder inden for online markedsføring. De reagerer hurtigt på vores ønsker og er gode til at styre vores budgetter og få mest muligt ud af dem. De personer vi samarbejder med hos Leadtime er ærlige og rare mennesker, som jeg har stor tillid til”

Gitte Baungaard (Alinea)

Gitte Baungaard
Marketingchef
Alinea, Egmont

“Resultatet af kampagnen var yderst tilfredsstillende, og vi har overordnet fået rigtig god ROI på kampagnen. Leadtime har hele tiden været meget opmærksomme og responsive i processen. Der har været en rigtig god kommunikation”

Mads Lumholt (Visit Greenland)

Mads Lumholt
Senior Konsulent
Visit Greenland

Hvad er Google Tag Manager?

GTM er et brugervenligt værktøj, som kan bruges til at styre sporing af hjemmesider. Værktøjet er udviklet til marketingbranchen og virksomheder, som styrer deres markedsføring selv. Med GTM behøver du nemlig ingen udvikler eller programmør.

Når man opsætter sporing på en hjemmeside, indsættes et stykke kode for hver af de analyse- og sporingsværktøjer, man ønsker at bruge. Uden GTM skal man forhåndsvis ofte foretage ændringer i koden manuelt for at sikre sig at sporingen fortsat virker.

Med GTM har I en samlet platform, hvorfra I kan tilpasse jeres sporing uden at skulle foretage ændringer i hjemmesidens kodning. I undgår dermed en del manuelt arbejde og ærgerlige systemfejl. Alt dette lærer I om på Leadtimes Google Tag Manager kursus.

Udbytte af kurset

På kurset lærer I at opsætte den korrekte konto-struktur, at kende forskel på “tags”, “triggers”, “variables” og “folders”, at teste sporingen og meget mere. I får en konkret til opsætning af tracking og får naturligvis mulighed for at stille alle de spørgsmål, I har brug for. Fremover kan I selv styre jeres sporing uden behov for udviklere eller programmører.

Forstå komponenterne i GTM

Noget af det, I får med fra Google Tag Manager kurset er grundig forståelse for de forskellige komponenter i GTM. Herunder får I en forsmag på de fire komponenter, og hvad de hver især gør.

1. Tags

Tags er det, som binder hjemmesiden sammen med de analyse- og sporingsværktøjer, I bruger. Mange typer af tags – blandt andet til Analytics og Ads – er udviklet på forhånd, så opsætningen er utrolig nem. I skal blot “fortælle” værktøjet, hvad der skal spores og hvor den indsamlede data skal spores hen.

 

2. Triggers

Triggers registrerer, når der er sket en bestemt hændelse på hjemmesiden. Det kan eksempelvis være klik på en bestemt knap, udfyldelse af formular eller lignende. Det er triggeren som aktiverer tagget, hvorefter hændelsen spores og sendes ind i jeres udvalgte analyseværktøj som en konvertering.

3. Variables

Variabler er en kode, som repræsenterer en ændret værdi. I sammenhæng med triggers bruges variablerne til lave filtre for, hvornår et tag skal aktiveres – fx hvis tagget kun skal gælde på en bestemt underside. I forbindelse med triggers er variabler eksempelvis en måde at registrere en transaktionsværdi.

 

4. Folders

Folders bruges til at organisere jeres tags, triggers og variabler, så I hele tiden bevarer et skarpt og overskueligt overblik. Med folders kan I eksempelvis organisere jer efter hvilke projekter I arbejder med, inddele komponenterne efter hvilket team, der skal arbejde med dem, eller inddele alle komponenter efter type.

Google Ads påvirker kanaler

Lav nemt rutinemæssige tjek for systemfejl

Med Google Tag Managers “preview” og “debug” funktioner, er det nemt at tjekke at alt sporing, virker som det skal. Ved forhåndsvisning og fejlfindingstilstand kan I gennemgå den tracking I har opsat på hjemmesiden, før den udgives.

Efter I har implementeret Google Tag Manager og lært at arbejde med værktøjet, kan I internt i virksomheden organisere et rutinemæssigt tjek af jeres sporing på hjemmesiden. Det gør vi for alle vores kunder, da det er supernemt at gøre i GTM, og sparer os for mange faldgruber.

Case

Sådan steg GreenMatchs ROI fra 13,3 % til 78,8 %

Vi tager vores egen medicin

Et Google Tag Manager kursus er vores stærkeste anbefaling til alle virksomheder, der tracker data indsamlet via deres hjemmeside. Det er lige meget, hvor stor eller lille en virksomhed (og hjemmeside) I driver. GTM er nemt at implementere, og det øger kvaliteten af jeres data markant.

Vi har selv brugt værktøjet i mange år, og bruget det dagligt på alle vores kunder. Vores erfaring er, at vi kan rapportere mere præcist tilbage til kunden, og at vores manuelle arbejde bliver minimeret. Alt vi anbefaler andre at gøre, er altid noget vi selv har erfaret som succesfuldt – her er GTM ingen undtagelse.

Vi bruger selv Google Ads

Markedsføringsbureau siden 2008

Leadtime blev stifter i 2008, og i dag er vi blandt de førende specialisthuse i Danmark inden for online marketing. Vi varetager markedsførings aktiviteter for en lang række virksomheder, som spænder bredt mellem mange forskellige brancher.

 

Vi har ingen mellemledere. Det betyder, at underviseren på vores kurser er den specialist, som primært arbejder med det givne område – eksempelvis Google Tag Manager. Vi har alle direkte dialog til vores kunder, hvorfor vi er vandt til at videreformidle vores viden på en let og forståelig måde.

Stiftet i 2008

Gns. kundelevetid på 4,4

4,7 på Trustpilot

Bliv kontaktet af en GTM-specialist

Udfyld formularen og bliv kontaktet inden for 1-2 hverdage.

Eller kontakt os direkte

Ved at ringe på 70 70 28 70

Spørgsmål og svar: 3 vigtige om Google Tag Manager

Prisen for et Google Tag Manager Kursus gennem os er 8.000 kr. eks. moms. Der er plads til 10 kursister på kurset.

Et Google Tag manager kursus klæder jer på til at bruge værktøjet vigtigste funktioner. I vil kunne spore vigtige aktiviteter på jeres hjemmeside, og løbende nemt sikre jer, at sporingen fungerer, som den skal. Det vil spare jer for eventuelle udgifter til udviklere.

Vores kurser afholdes altid på vores kontor, som ligger centralt placeret på Nørreport. Adressen er Nørre Voldgade 94, 2., 1358 København K.

Ønsker I en anden lokation, kan det ofte lade sig gøre mod et lille gebyr.